Visa/Mastercard

Det er både trygt og enkelt å betale med kort. Du taster inn kortnummeret ditt, utløpsdato og verifiseringskode (CVV2), så trenger du bare å vente på pakken din. Det er ingen hos Makestyle som ser ditt kortnummer, og hele betalingsprosessen foregår sikkert og kjapt.

Ved å bestille varer hos oss med kort blir det gjort en autorisasjon på kortet ditt. Dette vil si at vi sjekker at kortet er ekte og at det har dekning. Beløpet blir deretter reservert på kortet, noe som betyr at pengene fortsatt er der men at de ikke kan brukes. Når vi har pakket varen(e) og klargjort de(n) for sending blir pengene overført til oss. Velger du imidlertig å kansellere ordren før den er blitt sendt vil reservasjonen bli opphevet og pengene frigjort på kortet ditt. Dette skjer normalt innen 5-7 virkedager.

Dersom din oppgitte kortinformasjon ikke blir verifisert, forbeholder vi oss retten til å nekte utsending av varer uten ytterligere begrunnelse. Vi forbeholder oss også retten til å foreta kontroller knyttet til korttransaksjonen hvis vi finner det nødvendig.

Eventuell kreditering av hele eller deler av en ordre betalt med Visa/Mastercard vil foretas tilbake til samme kortnummer du brukte ved bestilling.


Faktura/Kreditt

Klarna gjør det mulig å handle trygt og enkelt fra internett, og handler du via Klarna vet du at Makestyle er verifisert av de og at vi er til å stole på. Du trenger aldri å oppgi kortinformasjon, du bruker mindre tid i kassen, og du trenger ikke å betale varene før de er mottatt. På denne måten betaler du aldri for noe du ikke har bestilt.

Bruker du Klarna faktura må du oppgi personnummeret ditt når du skal bestille varer. Du betaler en fakturaavgift på kr. 49,- per kjøp, har 14 dagers betalingsfrist, og du kan til og med laste ned fakturaene dine på www.klarna.no.

Ønsker du å delbetale kjøpet ditt er dette selvfølgelig også mulig ved å bruke Klarna konto. Finn linjen «Betal minst» på fakturaen; det vil da komme opp et minimumsbeløp som må betales for å gjøre kjøpet ditt om til en delbetaling. Dette betalingsalternativet er for deg som vil betale i ditt eget tempo, og dersom du har handlet i flere ulike butikker med Klarna konto kan du samle alle kjøp på én faktura og delbetale hver måned. Du slipper skjemaer og innlogging, og bruker personnummeret ditt når du handler. Ønsker du å betale hele beløpet med en gang avsluttes kontoen din hos Klarna automatisk.

Ved manglende betaling tilkommer et purregebyr på kr. 63,- og forsinkelsesrente på 9,25%.

Makestyle kan innhente kredittopplysninger i forbindelse med et kjøp, men alle personopplysninger håndteres i henhold til norske lover og regler.

 


Postoppkrav

Ved å velge postoppkrav som betalingsmåte, betaler du for pakken når du henter den på Posten, i Post i butikk eller ved annet utleveringssted. Pakker som sendes som postoppkrav har et gebyr på kr. 35,- og kan ikke sendes som brevpost eller leveres på døren.

Disse pakkene må hentes innen 14 dager fra de ankommer utleveringsstedet, hvis ikke blir de sendt i retur til oss. Ved en slik retur blir kunden ilagt et gebyr på kr. 260,-

 


Betalingsutsettelse

Klarna gir betalingsutsettelse på opp til 33 dager fra kjøpsdato. Ta kontakt med oss på epost for å spørre om betalingsutsettelse.

 


Kupongkode/Rabatter

Kupongkode kan kun benyttes hvis du har fått en kupongkode, som vi gir ut i jevne mellomrom på nyhetsbrev, facebook, Instagram eller i egne flyers vi noen ganger deler ut i pakkene.

Kupongkoden skal tastes inn i kupongkodefeltet i handlekurven. Kupongkoden er kun gyldig hvis den skrives inn i rabattkodefeltet, og det vises i handlekurven om den er gyldig. Er kupongkoden ugyldig vil det stå at den er utgått når du prøver å taste den inn i rabattkodefeltet. Kupongkode/Rabattkode er ikke gyldig hvis den skrives i kommentarfeltet ved kjøp eller på mail i etterkant av kjøpet.

 


Feilmelding ved betaling

Det kan være flere grunner til feilmelding ved kjøp.

Feilmelding ved kortkjøp: Hvis du ikke har oppdatert java på datamaskinen din, kan det være årsaken til at du ikke får tastet inn koden på betalingsbrikken din.

Hvis du mangler kodebrikke fra banken, kan ikke salget utføres med kort.

Du må være over 18 for å handle hos oss med kort.

I noen banker må du godkjenne kortet ditt for nettkjøp. Har du sjekket at kortet ditt kan brukes ved nettkjøp?

Feilmelding ved kjøp med Klarna konto/faktura:  På grunn av høy sikkerhet og at ingen skal kunne handle i ditt navn, må navn og adresse være helt korrekt med det som står i folkeregistret på deg. Klarna sjekker at det du skriver inn når du handler matcher folkeregistrert adresse. Kommer det fortsatt feilmelding, kan du kontakte Klarna.no og finne ut hva som kan være grunnen til at salget ikke blir gjennomført.

Du må være kredittverdig for å handle på kreditt med Klarna konto eller faktura. Klarna utfører en kredittsjekk på deg når du taster inn fødselsnummeret ditt ved kjøp.

Postoppkrav er den betalingsmåten det nesten er umulig å få feilmelding av. Er du usikker på hva som skylder feilmelding på kort eller faktura, kan du heller velge postoppkrav som en betalingsmåte.

Ta kontakt med oss på mail eller telefon om du får feilmelding som du ikke finner ut av, så hjelper vi deg videre slik at du får gjennomført kjøpet.